Insula Burano – Ce ne-a placut pe insula curcubeu

de Travel Hunters
0 comentariu

Cu toate ca Venetiei i-am dedicat doar o zi, nu aveam cum sa plecam fara sa vizitam si cea mai colorata insula din laguna, Insula Burano, un petec de pamant, taiat de mici canale, in mijlocul Marii Adriatice, pe care zici ca s-au jucat niste copii cu niste cuburi colorate si le-au lasat acolo sa ne bucuram si noi.

Chiar daca este micuta, avand doar 21 de hectare si o populatie de aproximativ 2800 de locuitori, Insula Burano ocupa locul 1 in topul celor mai colorate orase din lume.

Transportul Venetia - Burano

Calatoria catre Burano a inceput din Venetia de la statia Fdte Nove “A” Vaporetto linia 12, insa noi, neavand bilete sau abonament, a trebuit sa cautam un chiosc de unde sa ne luam bilete pentru ca din aceasta statie nu ai de unde cumpara. Am intrebat alti turisti care se aflau in statie si ne-au indrumat sa traversam podul din dreapta si imediat dupa, intre stratiile  Fdte Nove “B” si  Fdte Nove “C”, am gasit un chiosculet cu bilete.

Pentru a ajunge in Burano nu ai nevoie de un bilet special, orice bilet sau abonament de Vaporreto este valabil si pe linia 12. Costul unui bilet este de 7.5 euro, iar daca stiti ca faceti mai multe tururi cu Vaporetto intr-o zi puteti opta pentru un abonament de o zi ce costa 20 de euro.  Noi am luat bilete dus – intors, insa bilete de intoarcere se gasesc si la statia din Burano.

Dupa ce am luat biletele, ne-am intors la statia Fdte Nove “A”, le-am scanat la masinariile din fata statiei, iar dupa scanare am intrat in doc si am asteptat Vaporetto.

Calatoria a durat 45 de minute, timp in care a mai facut 2 opriri si a mai adunat pasageri din Murano si Mazzorbo.

Insula Mazzorbo este legata de Insula Burano cu un pod, asa ca, daca aveti mai mult timp la dispozitie si nu sunteti pe fuga, asa cum am fost noi, cred ca ati avea parte de o plimbare foarte frumoasa daca ati cobora la Mazzorbo si va plimbati pe jos prin aceasta insula traversand podul in Burano, noi cel putin asta am face data viitoare, acum insa aveam doar o ora la dispozitie sa admiram insula Burano.

Ce ne-a placut pe insula Burano

Intr-un cuvant ar fi TOTUL.

Ignorand aglomeratia din imediata apropiere a statiei feribotului si de pe straduta principala, insulita este una linistita, si frumoasa cum cu greu as putea reda in cuvinte.

Timp de o ora, ne-am lasat pierduti pe stradutele inguste si ne-am bucurat de fiecare casuta colorata ce ne iesea in cale, visand cum ar fi sa locuim acolo macar si pentru o luna, departe de trafic, intr-o oaza linistita si atat de colorata.

Dupa ce am hoinarit pe unde am vazut cu ochii, ne-am oprit si pe la cateva magazine si ne-am luat cativa magneti si o pictura cu Burano.

Povestea casutelor colorate

Aceste casute colorate au si o poveste. Fiind un sat de pescari, acestia plecau la pescuit inca de la prima ora a diminetii si se intoarceau tarziu seara, iar din cauza cetii si intunericului, cu greu isi puteau gasi drumul spre casa, asa ca s-au hotarat sa le vopseasca in culori vii, astfel incat sa le poata observa cu usurinta si pe vizibilitate redusa.

Daca la inceput fiecare localnic isi vopsea casa dupa cum voia, acum nicio casa nu este vopsita la nimereala, proprietarii fiind nevoiti sa trimita cerere la primarie. Un responsabil de la primarie analizeaza fiecare cerere, daca culoarea dorita se potriveste cromatic cu casele din jur, ofera autorizatie, daca nu, mentioneaza pentru ce culori pot opta. Acest sistem riguros are ca scop pastrarea unei armonii cromatice placuta ochiului, altfel ar fi putut ca tot acest amalgam de culori sa devina kitschos.

Ce se poate vizita in Burano

Burano este in sine o destinatie turistica, insa, in ciuda dimensiunilor sale reduse, in Burano poti vizita Biserica San Martino, construita in seculul XVI, cu al sau turn inclinat, si Muzeul Dantelei, insula fiind renumita pe vremuri pentru dantelele fine, minutios brodate manual, care au facut micuta insula vestita in toata Europa.

Din pacate, o ora a fost prea putin pentru noi, asa ca tot ce am vizitat, am vizitat pe fuga, cred insa ca 2-3 ore ar fi suficiente pentru a acoperi toata insula si a savura eventual o cafea la o terasa bucurandu-te de aceasta minunata priveliste, noi cu siguranta asta vom face data viitoare.

Poate te intereseaza si...

Scrie un comentariu

Acest site web foloseste cookie-uri pentru a va imbunatati experienta. Vom presupune ca sunteti de acord cu asta, dar puteti renunta daca doriti. Accept Citeste mai mult