[Descoperim Romania] Excursie de o zi in Moieciu si Fundata

de Travel Hunters
0 comentariu

Dupa atatea luni petrecute in autoizolare, iata ca a venit momentul sa ne bucuram iar de calatorii, dar pentru ca pericolul inca nu a trecut, ne-am hotarat sa nu ne aventuram inca in vacante prin tari straine, ci sa o luam usor, la pas prin Romania.

Ne era foarte dor de o zi in natura, departe de agitatia orasului unde sa ne bucuram de aer proaspat si peisaje pitoresti, insa pentru ca nu am vrut sa ne luam cazare dar nici sa fim nevoiti sa conducem inspre casa fiind foarte obositi dupa drumetie, am hotarat ca cel mai indicat ar fi sa plecam cu un grup care organizeaza astfel de excursii de o zi, iar decizia a fost cum nu se putea mai buna.

Excursia am gasit-o pe pagina de Facebook a celor de la Free Worlding Romania. Ii urmaream de ceva timp, insa nu mersesem niciodata cu ei pana acum, si ne-a placut super mult ca in aceasta excursie de o zi combinau practic 2 trasee din zona Moieciu – Fundata, zona pe care noi nu o descoperisem inca, iar acum a fost ocazia perfecta, mai ales ca traseul combinat se strabate in 7-8 ore.

Am avut parte de o vreme minunata, ideala pentru o zi in natura admirand peisajele nemaipomenite, parca desprinse din wallpaper, pentru ca, oriunde priveai, vedeai doar dealurile superbe imbracate in verdeata si flori si muntii in zare.

Fundata este localitatea situata la cea mai inalta altitudine, 1360 de metri, iar pe langa frumusetile naturale, aici se gaseste si cel mai curat aer din Romania. Cum noi veneam din Bucuresti, probabil cel mai poluat oras din tara, eram in stare sa luam aerul cu parfumul proaspat de iarba si flori in pungi si sa-l transporam acasa.

Cu toate ca traseul se anuntase unul usor ca pentru incepatori, lipsa de exercitiu fizic si muschii atrofiati de atata stat in casa si-au spus cuvantul, asa ca dupa 6 ore petrecute pe poteci si prin padure eram deja foarte obositi, moment in care, ghizii nostri ne-au facut o surpriza si ne-au invitat in curtea unei localnice, ce ne astepta cu gogosi, afinata si branza facuta de dansa din laptele vacutelor nestresate ce pasteau linistite pe camp.

Tot aici ne-am bucurat sa descoperim o casa construita acum 140 de ani, transformata intr-un mic muzeu in care am putut admira printe altele si o colectie de costume traditionale ale doamnei si familiei acesteia. Foarte frumos sa vezi ca in aceste locuri insa se pastreaza traditia.

Printre altele, gazda ne-a mai povestit si ca in tineretea ei, in aceasta comuna toata luma stia sa schieze, pentru ca asa se deplasau inclusiv la scoala.

Dupa ce ne-am refacut puterile si ne-am bucurat de ospitaliatea gazdei noastre, am luat-o iar din loc dar nu inainte de a cumpara fiecare branzeturi si cascaval afumat in scoarta de brad. Atat am putut lua cu noi din raiul acela pitoresc, iar de la acest popas am mai strabatut o ora pana am ajuns la autocar.

Traseul strabatut, cum spuneam, a fost unul combinat si destul de complex, fiind creat de ghizii nostri, 3 doamne nemaipomenite care mai strabatusera traseul inainte cu o zi pentru a se asigura ca totul este in ordine si noi vom fi in deplina siguranta. Am apreciat foarte mult acest lucru, mai ales ca traseul nu era unul scurt, iar pentru a-l strabate 2 zile la rand inseamna ceva.

De aceste peisaje poti sa te bucuri insa si pe cont propriu, vei gasi aici trasee marcate si mult mai scurte decat cel parcurs de noi. Zona merita din plin descoperita.

*acest articol nu a fost sponsorizat si reprezinta doar parerile personale

Poate te intereseaza si...

Scrie un comentariu

Acest site web foloseste cookie-uri pentru a va imbunatati experienta. Vom presupune ca sunteti de acord cu asta, dar puteti renunta daca doriti. Accept Citeste mai mult